marți, 22 martie 2011

Mai mult decât o oră

Vorbeam duminică cu Ruxandra de evenimentul Earth Hour și îmi spunea că ea s-a implicat și în anii anteriori. Chiar încerca să îmi aducă aminte că anul trecut a vrut să mă implice și pe mine, iar eu nu am înțeles semnificația evenimentului. Recunosc că nu îmi aduc aminte și că nu m-am implicat până acum în nici un fel de proiect de protejare a mediului și că habar nu aveam ce înseamnă cu adevărat această campanie. Vorbind cu multe persoane am observat că sunt destui care nu înțeleg semnificația acestui eveniment și recunosc că dacă nu aș fi fost motivat să mă interesez și să mă documentez probabil aș fi rămas și eu la fel de ignorant.

Anul acesta ceva s-a schimbat, poate m-am mai maturizat eu (neaaah, nu se poate), poate văd lucrurile altfel, poate faptul că la sfârșitul lunii mai aștept să vină pe lume fetița mea și vreau ceva mai bun pentru ea,  poate evenimentele ce au loc în ultima vreme la nivel mondial (tragedia din Japonia, războaiele din lumea arabă) s-au poate datorită faptului că mi s-a oferit ocazia de a mă implica în mod activ în acest eveniment. Sincer cred că este câte un pic din fiecare.

După cum spuneam am căutat pe internet, am citit, am întrebat pe unul și pe altul, și am înțeles un lucru cred eu important. Sunt mulți care se întreabă, și pe bună dreptate, cu ce ajută la salvarea planetei faptului că timp de o oră sting lumina. Ei bine, gestul în sine nu poate salva planeta, cu toate ca dacă stăm să analizăm la nivel macro, se produce o economie fantastică de curent, care după cum bine știm nu este întodeauna verde. Binențeles că această economie tot la un nivel macro poate ajuta și ecnomia țării în care locuiești. Spre exemplu România cu toate că produce multă energie electrică, exportă o mică parte din această energie și importă mult mai multă.

Lăsând la o parte acest aspect cred că această campanie trebuie privită în ansamblul ei. Fiecare om care participă la această campanie având rolul său important. Hai să privim lucrurile un pic altfel. Dacă în fiecare an donăm 100 de lei către o asociație care se implică în protejarea mediului, vom avea un impact mic, acei bani fiind folosiți în diferite acțiuni întreprinse de acea asociație, dar dacă vom mai convinge înca două persoane să facă același lucru, impactul va fi mai mare. Earth Hour a crescut de la un an la altul fantastic, ajungând la cifre impresionante. Dacă în 2007 evenimentul avea loc în orașul Sidney, în 2008 au participat la eveniment 50 de milioane de oameni din 35 de țări, în 2009 4100 de orașe din 88 de țări se implicau în campanie, iar în 2010 sute de milioane de oameni din 128 de țări au stins lumina. Și în România sunt mulți oameni ce doresc să se implice. Earth Hour a fost organizat la noi în țară pentru prima oară în 2009, când 15 orașe au susținut și s-au implicat în această campanie, rezultatul fiind că două milioane de români au stins luminile. În 2010 37 de orașe din țată noastră au ales să participe la această campanie.


Earth Hour este cea mai mare campanie de protejare a mediului la nivel mondial. Această manifestare este organizată de WWF, una dintre cele mai mari şi mai active organizaţii în domeniul protejării mediului.

Pentru a participa la această campanie tot ce trebuie să faceţi este să stingeţi toate luminile pe data de 26 martie între orele 20:30 şi 21:30. Deasemenea vă puteţi implica activ în această campanie, prin intemediul platformei www.beyondthehour.org, promovând acest eveniment la servici, în familie, între prietenii dvs. sau chiar clienților dvs.

Anul acesta vor participa la acest eveniment 51 de orașe din România, în toate organizându-se evenimente ce sărbatoresc această campanie, pentru că Earth Hour nu mai este doar o campanie ci a devenit o sărbatoare mondială. Pe 26 martie este sărbătoarea Pământului.

În concluzie nu este vorba doar de un eveniment social sau despre o pană de curent globală, ci de a face cât mai mulți oameni să realizeze impactul lor asupra mediului și de a face ceva.

Din acest considerent a fost creată platforma www.beyondthehour.org, care este tradusă în 10 limbi și oferă multiple modalități de comunicare. Pe lângă versiunea pentru telefoane mobile platforma pune la dispoziție o aplicație pentru iPhone și una pentru telefoanele ce folosesc sistemul de operare Android. Tot aici bloggerii au la dispoziție widget-uri ce permit comunicarea blogului lor cu această platformă. Dar cel mai importat este că puteți citi promisiunile legate de protecția mediului făcute de oameni din întreaga lume, si o puteți adaugă și voi pe a voastră.

Dacă vreți să aflați mai multe despre această campanie accesați www.earth-hour.ro

Pentru cei din București se va organiza un eveniment în Piața George Enescu, de unde de altfel se va da startul marșului ciclist la care sunt așteptați toți cei ce știu să meargă pe biciclete.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu