luni, 28 februarie 2011

Încă o tură de iarnă în pădurea Cernica

Iniţial vroiam sa mergem într-o tură de explorare în sudul capitalei, în căutarea ruinelor cetăţii dacice Argedava, dar datorită vremii ne-am gandit ca ar fi mai bine să facem o tura prin zăpada din pădurea Cernica. Zis şi facut!

Sâmbătă dimineaţă, am montat suportul de biciclete pe maşină, am pus bicicleta, mi-am luat trusa de scule, camera de schimb, mâncare, apă, ceai cald în termos (mulţumesc Ralucăi pentru mâncărică şi băuturică) şi am plecat spre Militari. L-am luat şi pe Ionuţ şi ne-am îndreptat către Cernica. Ajunşi la faţa locului ne-am pregătit cum trebuie de plecare.
Bicicletele asteapta inceperea plimbarii


Am fost 6 persoane: eu, Ionuţ, Emil, Sabin, Viorel şi Adrian.
Am parcurs ~ 10 Km cu o viteză medie de 7,3 Km/h.

Peisajul din pădure era superb, totul fiind acoperit de un strat alb imaculat de zăpadă, fără urme de pământ sau noroi. Zăpada, care pe alocuri era bătătorită, în alte locuri ajungea şi la 20 cm., dar nu era lipicioasă şi permitea avansarea. Binenţeles că am întâlnit şi porţiuni de gheaţă sub zăpadă, şleauri care "te furau", dar în mare parte s-a putut înainte pe bicle.

Din pacate Ionuţ a avut nişte mici probleme tehnice cu angrenajul pedalier care i se tot desfăcea, şi a trebuit străns de mai multe ori pe traseu, dar noroc ca avea la el cheile necesare. Am ajuns din nou la lac, şi din nou am făcut popas pe suprafaţa îngheţată a lacului, şi acoperită cu un strat de 20 de cm de zăpadă afânată. Aici Ionuţ a reuşit să fixeze mai bine braţul.

Dupa ce ne-am jucat un pic pe lac am continuat tura prin padure, pana cand am iesit la un drum forestier lat, drept, si cu zapada batatorita, unde in sfarsit am putut alerga un pic. Aici am atins viteza maxima a turei care pentru mine a fost de 21 km/h. Dupa ce am zburdat un pic pe acest drum, ne-am intors din nou prin padure, inapoi catre masini.

A fost o zi superba, iar cei 10 km i-am resimtit de parca ar fi fost 50. Nu este tocmai usor sa pedalezi prin zapada afanata care mai are si sleauri sau gheata pe sub ea in unele locuri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu